maanantai 21. maaliskuuta 2016

Pienissä häissä isolla kirkolla

Viikonloppu kului Helsingissä kummitätini häissä, jossa olimme koko perheen kera ja mukana oli myös mummu ja pappa. Lainasimme naapureiltamme tila-autoa, jotta ei tarvinnut ajaa kahdella autollla perätysten Helsinkiin. Automatka meni, noh, niin kuin sen voi kuvitella lasten kanssa menevän. Ei siis mikään kaikista miellyttävin vaihtoehto sulloutua päiväksi pieneen tilaan kolmen lapsen kanssa. Hengissä kuitenkin selvittiin!

Olimme valinneet majoitukseksi Scandic Paasin sen hyvän sijainnin vuoksi. Meillä on Scandicin kanta-asiakaskortti, joten suositaan aina tuon ketjun hotelleja, eikä pettymystä tullut tälläkään kertaa! Blogiyhteistyön merkeissä saimme tällä kertaa hieman normaalia paremman ja isomman huoneen. Meidän huoneemme oli hotellin Spectacular-teemaiselta puolelta ja se oli todella hauska ja normaalista hotellin sisustuksesta poikkeava. Mummu ja pappa saivat huoneen ihan vierestä, joten lapsien oli helppo hipsiä "mummulaan" kylään. Huone oli sisustettu aika tummaksi, joten kuvien ottaminen oli hieman haastavaa, mutta tässä näkyy kuitenkin jotain :) Seinällä oli hassu sirkusaiheinen tapetti ja samaisia sirkushahmoja oli käytävällä huonenumeroiden vieressä. Lastenkin oli helppo etsiä oma huone kuvankin perusteella.

Viimeksi Helsingissä ollessamme yövyimme Scandic Parkista, siitä ja aiemmasta reissusta juttua täällä. Yksi syy miksi tykätään Scandiceista, on aivan mahtava aamupala! Vaikka on kai se kaikissa hotelleissa suhteellisen hyvä. Aamulla kun söi niin pärjäsi pitkälle iltapäivään, ennen kuin tarvitsi miettiä uudelleen syömistä.

Aavalle varattiin matkasänky, Veeti nukkui levitettävällä sohvalla ja Viia meidän välissä. Lasten nukuttaminen samaan huoneeseen on aina melko haastavaa, kun Aava ei osaa olla hiljaa ja herättää myös Viian samalla. Hermoja koeteltiin puolin jos toisin, mutta lopulta saatiin kaikki nukahtamaan huoneeseen suhteellisen lyhyessä ajassa.

Sänkyjen lisäksi huoneessa oli myös keittiö sekä tuollainen ruoka/oleskelunurkkaus.

Perjantaina sain viettää vähän omaa aikaa, kun lapset saatiin nukkumaan. Mies lähti appiukon kanssa käymään yksillä hotellin baarissa, joten täytin itselleni ammeen ja katsoin jakson Girlsiä HBO:n kautta. Sen jälkeen uni maittoikin! Lapsetkin kävivät molempina iltoina ammeessa, kun kotona semmoista ei ole.

Perjantaina kävimme illalla syömässä tulevan hääparin kanssa Juttutupa-nimisessä ravintolassa, joka oli samassa rakennuksessa hotellin kanssa. Kiva paikka ja ruoka oli hyvää! Pöytävaraus kannattaa tehdä, sillä paikka on ilmeisen suosittu ja oli nytkin täynnä :)

Lauantaina ehdittiin käydä hieman kiertelemässä kaupungilla ennen hääjuhliin valmistautumista. Ajettiin metrolla kamppiin ja käytiin BR-lelussa lasten kanssa sekä itse kävin pikaisesti Anttilassa ostamassa luomiväriä.

Sulhanen on ortodoksi, joten vihkiminen tapahtui Pyhän kolminaisuuden kirkossa ja seremonia oli luterilaisesta seremoniasta poikkeava sekä huomattavasti pidempi. Itsellä ei valitettavasti seremoniasta kuvia ole, koska olin yksi kruununkantajista enkä voinut siinä kuvata. Sulhasella ja morsiamella oli molemmilla siis kolme kruununkantajaa, jotka vuorotellen pitivät metallista kruunua pään päällä. Naiset morsiamen ja miehet sulhasen. Ja pakko sanoa, että melko painava oli tuo kruunu, enkä kyllä kauempaa olisi jaksanut sitä kannatella :)

Viia kummitädin (ja isotädin sekä morsiamen) sylissä.

Juhlia päästiinkin viettämään julkkisseurassa, sillä bestmanina toimi Tommi Läntinen ja vihkimisen suoritti europarlamentissakin työskennellyt Isä Mitro, joka saapui myös hääjuhlaan. Kummatkin istuivat juhlassa meidän kanssa samassa pöydässä ja melkoinen huumorimies tuo Mitro :)

Hääjuhlastakin on onnettoman vähän kuvia ja nekin huonoja, mutta pistin sentään miehen ottamaan mun tukasta kuvan kun sain kerrankin mielestäni kivan kampauksen tehtyä :D

Tämä löytyy Ihanat letit-kirjasta ja oli tosi helppo tehdä.

Hääpari oli toivonut lahjaksi rahaa matkaa varten, mutta haluttiin kuitenkin laittaa lisäksi jotain, josta jää muisto ja tein siis parille villasukat. Morsiammelle sydänkuviolla olevat anelmaiset ilman kukkia ja miehelle saksanpaimenkoirasukat, kun heillä on sen rotuinen Sepe-koira.

Ihanat juhlat oli ja mukava oli käydä pitkästä aikaa Helsingissä, vaikkakin näin pikaisesti. Ehkäpä kesällä päästäisiin uudelleen vaikkapa pienelle lomareissulle! Nyt on taas palattu arkeen, kun  mies viikon loman jälkeen palasi tänään takaisin töihin.

1. Vau mitkä sukat! Mie olen myös villikset suunnitellut kaverin tuleviin häihin, miusta se on kiva lahjaidea. Ihanalta kuulostaa "lomanne" :)

1. Minusta kans, kun on ajateltu lahjansaajaa, eikä ole mikään turhake :)

2. miten teillä lapset, varsinki nuorin oli autossa? meillä 8kk vauva ja suunniteltu reissua helsinkiin, matka vaa pelottaa, ehkä pitää yötä vasten ajella :)

1. Nuorin ei meinannut hereillä oikein viihtyä. Ei hoksattu ottaa leluja Viialle mukaan! Nukkui ja söi maissinaksuja. Onneksi itse istuin vieressä niin pystyi viihdyttämään. Isommilla oli padilla elokuvia ja piirrustusjuttuja sekä kirjoja. Aava oli vauvana semmoinen, että huusi suoraa huutoa jos oli hereillä ja Veeti taas tosi tyytyväinen matkaaja :)